Landal Rabbit Hill Camping

Door op

In de mei vakantie zijn we weer op pad geweest, deze keer wilden we vooral een hoog speeltuin en animatie gehalte in de saaie Corona tijden. Voor de kinderen een ultieme vakantie in eigen land: Camping Rabbit Hill. Van een Landal Camping weet je inmiddels dat alles goed op orde is, dat hebben we gemerkt bij onze herfstvakantie trip naar Landal Coldenhove Camping. Zou het hier ook weer zo’n succes worden? Lees met ons mee!

Camping Landal Rabbit Hill in Nieuw Millegen – Soorten campingplaatsen

We waren niet echt goed voorbereid, want twee weken voor het mei vakantie werd besloten we dat we maar eens moesten gaan boeken. Op de website van Landal kun je mooi zien welke plekjes er allemaal nog waren, wat uiteenloopt van een basisplek tot aan een comfort plek.

Jammer van ons en logisch in deze periode, er waren nog maar 3 plekjes beschikbaar van de 140 die er zijn. Alledrie helaas alleen maar basisplaatsen. Meestal zijn we wel van de XXL en een beetje beschut gelegen, maar deze keer moesten we er genoegen mee nemen. Jammer dat we geen gebruik konden maken ook van privé sanitair, dat is toch echt in opkomst. Zie ook ons artikel over campings met prive sanitair.

Soort plaatsAantal m2Aantal AmpereExtra’s
Basis campingplaats90 m210
Comfort campingplaats100 m216CAI aansluiting
Luxe Campingplaats110 m216CAI aansluiting, wateraansluiting
Luxe Campingplaats Plus110 m,2216CAI aansluiting, privé sanitair
Soorten campingplaatsen midden in de natuur op Camping Landal Rabbit Hill

Wil je kijken waar op dit moment een aanbieding van is? Aanbiedingen Landal Camping

Wij hadden plekje 148 en daar waren we erg tevreden mee. Je zit aan de rand van het park en je kijkt zo het bos in:

Plek 148 - basis campingplaats op Rabbit Hill
Plek 148 – basis campingplaats op Rabbit Hill

Plattegrond Rabbit Hill

Aanvankelijk ging ik zoeken in Google naar de plattegrond van camping rabbit hill, maar ze vermelden ‘m gewoon netjes op de site. Voor het gemak heb ik hier een linkje opgenomen:

Download: Landal Rabbit Hill Plattegrond

Om een idee te geven hoe ruim sommige plekken waren; dit is plek 239 op de camping. Je ziet ook hoe speels en beschut alle plaatsen zijn. Het is gewoon midden in een bos.

Plek 239 op Camping Rabbit Hill

Wifi op de camping

Ik blijf me verbazen waarom “goed” WiFi niet gratis is. Er is dus WiFi op het park dat gratis is, met name goed bij de faciliteiten. Maar dat is niet echt heel snel. Dan is er ook nog premium WiFi dat wel sneller is. Het is 2021 mensen.

VerblijfsduurPrijs op het parkPrijs vooraf bij boeken
1 dag€ 12,50
Weekend/midweek€ 22,50€ 19,50
Week€ 32,50€ 29,50
8 t/m max 28 dagen€ 42,50€ 39,50
Tabel met kosten wifi op Landal Camping Rabbit Hill

Animatie op het park

Hier blijft Landal Greenparks gewoon ontzettend sterk in, animatie en aktiviteiten voor de kinderen. Het is even zoeken in app, met name in verband met corona, maar je kunt alles mooi boeken. Dat loopt uiteen van marshmallows roosteren tot zelf chocolade lollies maken en versieren. Superleuk!

Zelf chocolade lollies maken als animatie op de camping van Landal
Zelf chocolade lollies maken als Animatie op de camping van Landal

Leuke activiteiten op de camping

In principe hoef je niet van het park af, er is zo ontzettend veel te doen:

• Midgetgolf
  • Ballenbak
  • Airtrampoline
  • Speeltuin
Een kleine impressie van de speeltuin met airtrampoline

Eten en drinken: van Restaurant de brasserie tot ontbijtservice.

Een heerlijk bollo buffet voor de kinderen, een overdekt terras en een glutenvrije menukaart. Bij het restaurant is genoeg keuze. Ik denk dat je na een dag of 3 het wel gezien hebt en ergens anders eten ook zeker een optie is. Maar de tosti’s, patatjes, sandwiches zijn prima te doen.

Ook in de parkshop is echt een super selectie gemaakt en kun je echt alles vinden, van verse broodjes (er zijn er altijd genoeg, je hoeft niet te reserveren) tot een hele selectie aan biertjes en van bestek tot aan vaatwastabletten. Monopoly? Staat ook op de kaart. Als je wat meer van spelletjes wilt weten, dan kun je het beste ons spelletjes voor onderweg artikel lezen.

Natuurlijk mag een snackbar niet ontbreken met pizza’s en de voor de hand liggende snacks. Pizza’s zijn prima, maar verwacht niet dat je jezelf in Italie waant 🙂

Foto’s overdekt zwembad Rabbit Hill

Tijdens Coronatijd konden we helaas geen gebruik maken van het zwembad, maar we konden wel door de ramen even gluren hoe het eruit zag. Hieronder een foto die ik zag op tripadvisor van een gebruiker:

Overdekt zwembad Camping Landal Rabbit Hill

Sanitaire voorzieningen

Zoals inmiddels bekend zijn we altijd vrij uitgebreid met foto’s maken van de sanitaire voorzieningen van campings. Omdat wij op de basisplekken stonden, stonden we vrij ver achteraan en was het geen verkeerde keuze dat we onze fietsen hadden meegenomen. We zijn eigenlijk altijd met de fiets naar de speeltuinen gegaan.

Bij het basis gedeelte staat een wat ouder sanitair gebouw wat eigenlijk gewoon serieus hard aan vervanging toe is. Ik durf zelfs te zeggen: Schande Landal, op de lijst van nederlands erfgoed.

Oud sanitair gebouw op de camping Rabbit Hill

Op zich prima om even naar de wc te gaan, maar de douches zijn wel oud. Met name oude tegeltjes en op de wc zit je gewoon voor je gevoel 10cm lager dan thuis. Wel is het voordeel van de douche dat er nog zelf te regelen thermostaat op zit.

Het nieuwe sanitair gebouw is echt superfijn. Alles is overdekt, genoeg ruimte en mooi qua kleuren. Daarbij -en dat hebben we nog niet eerder gezien- is er voor gezinnen een aparte kamer. Die ken je wel, met een een net iets bredere douche. Dit is een ander verhaal.

Nieuw sanitair gebouw van de voorkant
Nieuw sanitair gebouw van de zijkant
Nieuw sanitair gebouw Rabbit Hill van binnen
Nieuw sanitair gebouw Rabbit Hill van binnen #1
Nieuw sanitair gebouw Rabbit Hill van binnen #2

En dan de kers op de slagroom, een aparte ruimte met twee douches, verschoonruimte en toilet voor 1 gezin:

Prive ruimte voor 1 gezin met twee aparte douches

Sanistation voor de camper

Natuurlijk mag een sanistation niet ontbreken. Voor het nieuwe sanitair gebouw is een goed bereikbaar sanistation aangelegd.

Goed bereikbaar sanistation op Rabbit Hill Camping

Conclusie

Wij hebben genoten van onze vakantie op de camping met de camper. Het is wel een ontzettend grote camping, dus als je op de basis plaatsen staat, is het aan te raden om een fiets mee te nemen. Sowieso fijn om dan naar het nieuwe sanitair gebouw te rijden en naar de grotere faciliteiten vooraan het park.

Alles was netjes schoon, de mensen die om ons heen stonden waren vriendelijk en we werden elke keer netjes geholpen door de receptie. De kinderen roepen nu al wanneer ze weer kunnen gaan.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.